måndag 10 juli 2017

Semestertankar

Ja, nu är jag här igen, fick bloggsug. Ett plötsligt begär att dela mina tankar som är rätt.

Det slår mig när jag scrollar igenom Instagram och Facebook vad folk är så totalt beroende av väder och vind för att kunna njuta av semestern. Semester är lika med sol varje dag annars är det misslyckat.

Axplock från Insta:

"Kul!Första semesterdagen och det regnar! #svensksommar"

"Glad att jag inte har semester nu, 15 grader i Juli...fy faan!"

And it goes on and on and on....

Jag har några tips men först en faktakoll. Det kommer aldrig någonsin hända att vi har fyra veckor sol och 25 grader i raken på sommaren, släpp den utopin. Ain't gonna happen! Semester betyder att man kan släppa alla krav i flera veckor, njut av det!

Fem tips till småbarnsföräldrar vid regn och rusk:

1. Spel eller pussel
2. Film och brasa+massa gosnask (finns inga regler på semestern, unna er det)
3. Lekland
4. Badhus
5. Baka (detta tips lyssnar jag inte ett skit på själv, men ni som gillart)

Fem tips till er utan barn men med karl/tjej

1. Ät frukost i sängen läänge och knulla sedan som kaniner resten av dagen (passa på)
2. Gå på dagbio
3. Museum och utställningar
4. Roadtrip till vart andan faller på
5. Serierace (i sängen, med snacks)

Fem tips till dig som kan göra vad fan du vill för du har ingen att ta hänsyn till:

1. Spa
2. Shoppa
3. Sista minuten med bästisen
4. Onanera
5. Återigen, serierace ((i sängen, med snacks)

Och skulle det vara så att det är skitväder i fyra veckor precis under din semester, ja, då är det så. Inget man kan göra, inget man kan påverka. Är solen det allra viktigaste, åk utomlands!





Inga kommentarer: