måndag 25 juli 2016

Semester, sommar, vildliv!

Tre veckors semester har en haft och i dag så jobbade jag första dagen, kändes helt ok trots 30 gradig värme. I morgon så bär det av till Stockholm för tre dagars utbildning, sedan jobb på fredag för att återigen hoppa på en veckas semester. Då ska vi ut till storskogen och fiska och campa!
Nedan ett potpurri av senaste veckans semesterfirande.

 En trött men nöjd Nilas efter en heldag på Furuviksparken.
 Otroligt lyckad dag med storsol, storvinst, karusellåk och massor av bad.
 David var så söt när han plockade snäckor på stranden. Bubben!
 Vi tog oss an ett tusenbitarspussel, fulla av självförtroende!
 Också har vi jagat Pokemons som dårar. Vi tävlar, bräcker varandra och skryter om storkapen. Äntligen så får jag vara med i spelgemenskapen. Jag vet, jag är 36 år, men det skiter jag i, det är ju så himla kul. Och vips så går man 25 tusen steg om dagen.
 Vi gjord'et!
 Vi blev helt barnlediga och David överraskade mig med denna frukostbricka. Jo, jag tackar jag!
 Vi drog till Stockholm där vi spatserade runt hela dagen och myste kring vatten och parker. På bilden Kungsträdgården.
Man kan säga att vi toppade våra barnfria dagar.



 Värsta romancen alá Lady och Lufsen.
 Hoppsan, så drog jag till Näsviken och sammanslöt med mina pöjkar.
 Fint som snus var det på himlavalvet i skymningen. Inget klår barndomens hoods.
 Hoppsan, Furuviksparken igen.
 Mammi har lärt sig manövrera Loves airboard.
 Love och jag gick på pokemon tur och upptäckte en dramatisk himmel.
Vackra Näsviken!
Vi cyklade dressin från Delsbo till Näsviken och tillbaka igen, nästan 5 mil! Dressinen vägde 120 kg och det var jag som fick vända den och haka på den, är inte det lite imponerande så säg. Det var otroligt kul och spännande men ajaj vad ont jag hade när vi kom hem. Sår i röva, svullen snippa, värkande lår och blåsor i händerna. Men roligt var det, som sagt!
Också har vi kört lite rally!

 Tillbaka i Skutan. Madde och kidsen kom och hälsade på.
  Vi myste till det som vanligt, tände ljus och gjorde brasa så att barnen kunde grilla marshmallows.
 Mycket kvällsbadande blev det också.
 En kvällssjälvis.
Madde och jag rökte en del vattenpipa.
 Självis i dagsljus.

Hippisar.

Också lite mera nattabad.

Inga kommentarer: