onsdag 10 augusti 2016

Sista semesterveckan, huller om buller.

 Bästa veckan på året är när vi åker till Valsjön, norra Hälsingland, för att campa och fiska. Kolla fångsten första dagen, jo jag tackar jag. Såklart drog jag upp jätten längst fram.
 Förtälts häng!
 Första kvällens solnedgång kunde ju inte ha blivit bättre. Där satt jag vid en lägereld, käkade rökt abborre och njöt av solnedgången. Årets absolut lyckligaste stund.
 Nilas är som vanligt eldvakt.
 Pappa skjuter som vanligt och han är ju inte direkt dålig.
Den här utsikten hade man när....
                                                
Man satt och sket på den provisoriska toan bakom en rotvälta.
 Nilas fick inte ta med sig sina utklädningskläder till skogen men det löste han ändå. Med lite löv, plåster, min poncho och hammaren som morfar skapade så blev han plötsligt Thor.
 Passa dig gosse tänker gossen...
 Inte dumt med denna utsikt när man står och metar.
Älskar regnbågar.
 SOLNEDGÅNG! ÄLSKART!

 Nilas trivdes lika mycket som jag.
Morfar fixade en pilbåge.
Hemkommen från skogen så stannade vi en extranatt i Näsviken, denna bild tog jag när mamma och jag var ute på kvällspromenad (och jagade pokemon).
 
 När vi kom hem så hade Nilas såklart längtat efter sina älskade utklädningskläder. Jag fick ordna ett labb åt professor Nilas på fredagkvällen och på Lördagen så gick halva dagen åt att skapa Thordräkt. Men vad gör man inte för sina barn. Love är pubertetsbarn och sover, skiter, spelar och skapar berg med disk i sin "cave".
 Tillbaka till dagis igen och det är återigen dags att under protest kamma ut morgonfrillan.
 Den här jäveln fångade jag i morse. Gah! Älskar PokemonGo! ÄLSKAR!


Inga kommentarer: